Blog

21
Lut

Artykuł sponsorowany

Czym jest artykuł sponsorowany?

Doskonałym sposobem na przemycenie reklamy firmy, usług czy produktów jest artykuł sponsorowany. Coraz rzadziej świadomie godzimy się na przyjmowanie reklam, szczególnie w formie banerów, plakatów czy innych treści. Jak więc w obecnych czasach dokonać pseudo reklamy ukierunkowanej na konkretnego odbiorcę, aby ten się tego wcale nie domyślił? Odpowiedzią jest artykuł sponsorowany.

Ciekawa forma i treść

Jeśli zamierzasz stworzyć nudny i ciągnący się jak flaki z olejem artykuł, to raczej podaruj go sobie, ponieważ tekst sponsorowany musi przede wszystkim przyciągać uwagę czytelników. Należy więc tak ugryźć temat, aby już od pierwszych dwóch wersów zajawki nie pozwolił się już uwolnić odbiorcy od tekstu. Szokować, intrygować lub rozśmieszać – oto najważniejsze cechy dobrego artykułu. Oczywiście musimy się zdecydować na jedną z tych koncepcji, a potem śmiało działać według ustalonego przez nas schematu.

Merytoryczny i sensowny

Artykuł sponsorowany musi się wykazywać merytoryczną treścią, która ściśle nawiązuje do tematu. Nie można sobie pozwolić na tzw. lanie wody, ponieważ czytelnik od razu to wyczuje i natychmiast znudzi się treścią nie widząc w niej nic interesującego. Tekst ma więc być mocno związany z produktem, firmą czy marką. Czasem to bywa bardzo trudne, jednak należy się starać. Osoba pisząca tekst powinna doskonale znać dany produkt, który będzie opisywać.

Język korzyści

Tekst musi być pisany językiem korzyści i ma mieć wydźwięk pozytywny. Oczywiście można pisać o prawdziwe obiektywnej dotyczącej danego produktu czy usługi, ale cały tekst musi budzić pozytywne konotacje. Przecież głównym jego celem jest sprawienie, aby rzecz się sprzedała i mogła cieszyć się pozytywną opinią wśród potencjalnych klientów.

Poprawność i stylistyka

Każdy tekst, a już najbardziej artykuł sponsorowany musi mieć poprawną formę, zgodną z wszystkimi zasadami stylistyki, interpunkcji i gramatyki języka polskiego. Nie można sobie w żadnym wypadku pozwolić na jakieś błędy, ponieważ to wyklucza go z obiegu. Warto mieć to na uwadze.

21
Gru

Świąteczna e-kartka

Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku od całego Zespołu deili.pl

Specjalnie dla Was przygotowaliśmy e-kartkę, którą możecie zobaczyć pod linkiem http://bit.ly/ekartka

Dziękujemy, że jesteście z nami!

27
Paź

Jak pozyskiwać fanów w mediach społecznościowych?

Dzisiejszy marketing w dużej mierze opiera się o media społecznościowe. Trudno wyobrazić sobie firmę, która nie ma obecnie strony fan page na facebooku. Jej założenie jest proste i nie wymaga wielu umiejętności. Zdecydowanie gorzej zainteresować naszą propozycją innych użytkowników. Jak na platformie liczącej ponad miliard użytkowników pozyskać choćby grupę fanów?

Kupowanie fanów

Istnieje kilka lepszych i gorszych sposobów pozyskiwania fanów czy popularnych likeów. Jednym z nich jest kupowanie fanów. To rozwiązanie oczywiście zdecydowanie odradzamy, ponieważ takie działanie jest wyłącznie sztucznym budowaniem profilu społecznościowego, który niestety nie przełoży się na sprzedaż. Z pewnością jednak liczby robią wrażenie i mogą przyciągać innych użytkowników, jednak wciąż trudno ocenic, którzy fani przełożą się na realny sukces.

Płatne reklamy

Innym pomysłem jest inwestycja w płatne reklamy. To nieco kosztowne, aczkolwiek czasem się opłaca. To działanie trochę na skróty. Dużym plusem jest konkretny wybór targetu grupy, do jakiej chcemy trafić. Nie zawsze jednak reklama jest tak skuteczna, jak przekonują analizy i statystki, więc to jest dobry rodzaj aktywności, lecz powinno się z niego korzystać w sposób wyważony.

Działanie offline

Bardzo efektywne jest działanie tzw. offline. Jeśli prowadzimy sklep stacjonarny, to spróbujmy skłonić naszych klientów do zapoznania się z ofertą zawartą na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych. Warto zachęcić stacjonarnych odbiorców, aby dołączyli do grupy fanów na facebooku obiecując ciekawe nagrody, promocje i zniżki.

Aktywność na innych profilach

Bezwzględnie należy także być aktywnym na innych stronach społecznościowych, które są zbliżone do reprezentowanej przez nas branży. Komentowanie i duża aktywność, może być nagrodzona przez naszych nowych przyjaciół z innych fan pageów. Media społecznościowe mają tę ważną zależność, że wiążą się bezpośrednio z dużą aktywnością. Jeśli wolimy stagnację i przybieramy pozycję milczenia oraz wyczekiwania na fanów, to ci mogą do nas nigdy nie nadejść.

29
Wrz

Komu potrzebna jest promocja w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe stały się popularne niemal z dnia na dzień. Firma, która nie promuje się dziś w mediach społecznościowych, z pewnością dociera do zdecydowanie mniejszej liczby odbiorców. Niestety, portale społecznościowe odgrywają dziś tak dużą rolę w promocji, że nie sposób nie zaangażować tego kanału we własnej działalności biznesowej. Jeśli komuś wydaje się, że to narzędzie jest zbędne i przetrwa bez promocji w mediach, bardzo się myśli.

Wydaje się, że ich rola będzie ciągle rosła, ponieważ przed kanałami społecznościowymi jeszcze wielki rozwój. Zaledwie do niedawna najbardziej popularną formą były reklamy Google Adwords, pozycjonowanie itp. Dziś to ilość popularnie zwanych „lajków” jet synonimem sukcesu marketingowego. Niestety, takie mamy czasy i trzeba się temu podporządkować.

Komu więc dziś potrzeba mediów społecznościowych? Wszystkim bez względu na branże, zakres działania czy stawiane priorytety. Jeśli trudno ocenić co tak naprawdę powinno się zrobić, aby zaistnieć na szerszą skalę, warto skorzystać z pomocy deili.pl oferującej kreatywny biznes i skuteczne wdrożenia. To sprawdzona firma od początku śledząca wszystkie działania na platformie mediów społecznościowych. Trzeba mieć bowiem nie lada doświadczenie, aby efektywnie poruszać się po tej płaszczyźnie. Świadomości, jak zachęcić ludzi do działania oraz jak pozyskać ich zainteresowanie, nie zdobywa się z dnia na dzień. To efekt skrupulatnej obserwacji, wdrażania nowych rozwiązań i testowania innowacyjnych pomysłów.

Każda firma musi mieć swój widoczny udział w mediach społecznościowych, czasem wystarczy zaledwie obecność na którejś z platform, innym razem aktywność, jaką rozbudza się w mozolny i angażujący sposób. Na takie zabiegi potrzeba więc sporo czasu, wiedzy oraz zaangażowania. Czy jako amator mógłbyś w stanie temu podołać? Być może, lecz my polecamy profesjonalistów. Deili.pl potrafi skutecznie działać na płaszczyźnie internetu.

14
Wrz

Social Media – na czym polega fenomen mediów społecznościowych?

Powszechne i bardzo znane hasło „nie ma cię w mediach społecznościowych to nie istniejesz” coraz bardziej zyskuje dziś na znaczeniu. Portale społecznościowe to wielki potencjał marketingowy, reklamowy i ogromna skarbnica klientów najróżniejszych branż. Teraz to także doskonały katalog firm oferujących swoje usługi czy produkty.

Fenomen tego rodzaju reklamy polega na bliskim kontakcie zarówno klientów, jak i sprzedawców. Kreowanie ciepłego wizerunku firmy, wychodzenie z produktem naprzeciw odbiorcom i możliwość łatwego oraz szybkiego kontaktu ze sprzedawcą, to główne zalety mediów społecznościowych. Okazuje się, że wszystko odbywa się na jednej platformie, gdzie każdy odgrywa przypisaną mu rolę sprzedawcy bądź klienta. Ta bliskość stwarza wręcz familijną atmosferę. Obsługa mediów społecznościowych staje się więc jednym z głównych priorytetów firm z każdej branży. Już sama ich obecność jest formą reklamy w myśl wspomnianego hasła: „nie ma cię – nie istniejesz”.

02
Kwi

Wesołych Świąt

Z okazji Świąt Wielkanocnych życzymy
naszym Klientom i Partnerom Biznesowym,
aby ten wyjątkowy czas był pełen
wiary, nadziei i miłości,
a spotkania w gronie najbliższych
upływały w miłym, wiosennym nastroju.

11
Sty

Gramy dla WOŚP w 2015

Już od 3 lat wspieramy fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
W tym dniu 60% zarobków zostanie przeznaczone na pomoc WOŚP.
Nasze Marki biorą udział w licytacjach zorganizowanych przez serwis Allegro.pl.
Mamy nadzieje, że w ten sposób będziemy mogli dołożyć swoją cegiełkę.

My pomagamy! A ty?

22
Gru

Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku

Niech zbliżające się Święta
Bożego Narodzenia będą pełne
radości i skłaniają Państwa
do refleksji i zadumy
nad planami na Nowy Rok.
Życzymy wszystkim zadowolenia
i satysfakcji z podejmowanych
wyzwań.

11
Gru

Kolejne ograniczenia dotyczące darmowej reklamy na Facebooku

Biorąc pod uwagę oficjalne informacje przekazane przez Facebooka otrzymujemy wieści, że ograniczy on od stycznia zasięg bezpłatnych postów, które w sposób nachalny namawiają do zakupu czegoś lub udziału w promocji. To już kolejne ograniczenia, które w sposób jawny podważają zasadniczy sens używania Facebooka w celu bezpłatnej promocji czy sprzedaży.

W zamieszczonej niedawno oficjalnej informacji Facebooka możemy przeczytać między innymi, że News Feed (kanał aktualności) jest kwestią najistotniejszą dla jego użytkowników, z uwagi na to, iż spora część użytkowników właśnie po to odwiedza ten portal na co dzień. Już od kilku dobrych lat w sposób wyraźny wzrosła konkurencyjność postów na tablicy i w związku z tym nie jest już tak łatwo trafić bezpłatnie z naszym postem na tablice setek czy tysięcy użytkowników portalu.

Od stycznia 2015 roku Facebook ma zamiar wprowadzić kolejne ograniczenia. Jest to wynikiem rezultatów przeprowadzonego sondażu, z których jasno wynika, że użytkownikom przeszkadzają posty, które w sposób jawny namawiają do zakupienia czegoś lub najprościej mówiąc stanowią ofertę handlową. Tak więc Facebook ograniczy zasięg takich postów jeszcze bardziej. Osoby, które promują marki na Facebooku bezpłatnie mogą zacząć się martwić, bo jeżeli Facebook spełni swoje zapowiedzi, to jednym rozwiązaniem będą płatne reklamy, których oczywiście zasięg nie zostanie ograniczony.

Jak pisze portal Adweek nowe zmiany na Facebooku mogą nawet całkowicie zniechęcić marketingowców. Chociaż w wystosowanym komunikacie zapewniano, że strony na Facebooku wciąż są ważne i liczą się jako wizytówki firm a Facebook notuje ogromną liczbę odwiedzin różnych stron, to jednak trudno nie ulec wrażeniu, że pewne branże mogą mieć w chwili obecnej maksymalnie utrudnione zadanie promowania się na Facebooku.

Niektóre firmy są nawet skłonne stawiać bardziej na e-mail marketing niż na wspominany największy portal społecznościowy. Mając możliwość dodania subskrypcji mailowej lub użytkownika na Facebooku, o wiele bardziej postarają się o tego pierwszego. Dodajmy przy tym, że The New York Times oszacował, że tylko 2-8% fanów widzi posty marek opublikowane bezpłatnie.

09
Gru

Darmowy podręcznik “21 obowiązków e-sprzedawcy”

Wszystkim naszym Kontrahentom i nie tylko przesyłamy poradnik Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Commerce Polska) dotyczący najnowszych zmian w prawie konsumenckim. Zapraszamy do wnikliwego zapoznania się z publikacją.

Przejdź do artykułu – kliknij