Blog

07
Paź

Jak zwiększyć konwersję na stronie www?

Czym w ogóle jest konwersja na stronie? To nic innego, jak jakościowy ruch na stronie. Gdy użytkownik internetu dotrze już na miejsce i skorzysta z kontaktu, subskrybuje newsletter itp. czynności, wówczas możemy już mówić o pewnym sukcesie. Firma zajmująca się pozycjonowaniem czy też tworzeniem stron www musi więc myśleć o osiągnięciu jak najlepszej konwersji. W przeciwnym wypadku jej działanie będzie nieskuteczne.

Istota treści – nagłówki

Wiadomo, że dobry content na stronie www to już pół sukcesu. Ważne są jednak w pierwszej kolejności nagłówki, ponieważ te mają za zadanie przyciągnąć uwagę użytkownika, skłonić go do dalszego działania na stronie. Warto więc poświęcić im nieco uwagi. Nie wystarczy zwykłe zatytułowanie podstrony. Nagłówek powinien bowiem intrygować, poruszać i zaciekawiać. To niełatwe zadanie, aby w zaledwie jednym zdaniu zamieścić cały sens dalszej wypowiedzi. Trzeba się jednak starać. Następnym krokiem będzie jak najpełniejsze rozwinięcie treści. Odbiorca musi się dowiedzieć wszystkiego na temat interesującego go zagadnienia. Im mniej nasunie mu się w czasie studiowania contentu pytań, tym lepiej. Szybciej zdecyduje się bowiem na usługę.

Referencje, opinie

Spróbujmy się wcielić w potencjalnego odbiorcę, który zawitał na naszą stronę. Pierwszy raz zamierza on skorzystać z oferowanej usługi. Jak jednak ma zaufać firmie, o której w gruncie rzeczy nic mu nie wiadomo? Warto więc wzbudzić jego zaufanie poprzez umieszczenie na stronie opinii, referencji czy komentarzy zadowolonych klientów. W ten sposób bardziej przekonamy go do usługi. Dobrym rozwiązaniem jest także zaprezentowanie na stronie tzw. case study pokazujących nasze działania. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamieścić tu również odnośnik do mediów społecznościowych, gdzie możemy się pochwalić licznym gronem fanów.

Wezwij do działania

Ostatnim etapem skutecznej konwersji będzie tzw. wezwanie do działania. Jeśli potencjalny klient zdecydował się już na skorzystanie z naszej usługi, trzeba wzmocnić jego decyzję i udowodnić mu, że warto z nami podjąć współpracę. W tym celu zakładamy haczyk w postaci: zadzwoń, a otrzymasz bezpłatny ebook itp. Darmowy element zwykle jest bardzo  przekonywający. Ludzie lubią otrzymać coś więcej w formie gratisu.

Jeśli więc twoja strona będzie zbudowana zgodnie z powyższymi założeniami, możesz liczyć na lepszą jej konwersją i więcej klientów. Sprzedaż usługi często jest dużo trudniejsza niż produktu, więc trzeba się do tego dobrze przygotować.

03
Maj

Internet pełen informacji

Internet tonie w ilości zawartych w nim informacji. Mamy tu masę rozmaitej treści. Ten wynalazek służy dziennie milionom ludzi, którzy pragną znaleźć świeże informacje o świecie, na tematy branżowe, a nawet o sąsiedzie obok. To imponujące, ale także dość niebezpieczne. Wszędobylstwo Internetu i jego nieograniczony charakter przyprawia o lekki ból głowy. Tej machiny nie da się już jednak zatrzymać, więc wypada po prostu z niego korzystać.

Wszystko przez algorytm

W związku z koniecznością pozycjonowania stron w Internecie pojawia się coraz więcej treści. Algorytm Google selekcjonuje je i winduje na określone pozycje wyszukiwarki. Firmy biją się więc o masę treści, które będą ozdobione słowami kluczowymi. I tak rośnie ilość tekstów w Internecie. Badania przeprowadzone w 2011 roku przez AOL uwydatniły, że dziennie internauci bezlitośnie wtłaczają do Internetu aż 27 milionów informacji. Są to zarówno bardzo wartościowe artykuły, poradniki, ale także komentarze, treści na blogi oraz wszelkiego rodzaje notki, opinie itp. Jak jest dziś? Te dane na pewno ulegają pomnożeniu z każdym dniem, dobą i tygodniem.

Tak więc wszystko przez algorytm Google, który każe nam nieustannie je powielać, choćby w celu pozyskania lepszej pozycji w wyszukiwarce.

Jakość treści

Jeszcze do niedawna wątpliwość budziła jakoś tych wszystkich treści. W przeważającej większości nie były to teksty wysokich lotów. Po co, skoro chodziło głównie o jak najlepsze nagromadzenie słów kluczowych? To także się jednak zmienia. Tym razem za sprawą Search Quality Team Google, czyli Zespołu ds. jakości wyników, które czuwają nad jakością. Chodzi bowiem o to, aby strony internetowe oraz zawarte w nich informacje niosły coś użytkownikowi, dawały im jakiś konkret, a nawet ubogacały. Szczytne, ale prawdziwie i to się nawet da zrobić! Tak więc zapomnijmy o tekstach pisanych wyłącznie pod roboty, bo te po prostu nie przyniosą oczekiwanego rezultatu, a taka kampania pozycjonerska okaże się fiaskiem.

25
Mar
11
Mar

Sprzedaż za pośrednictwem sieci społecznościowych

Sklepy, a więc sprzedaż produktów coraz bardziej zaczyna przenosić się do portali społecznościowych. Jeszcze do niedawna ich podstawową funkcją był kontakt znajomych pomiędzy sobą, a dziś także zupełnie obcy sobie ludzie łączą się kontaktując w sieci i oferując sobie usługi oraz produkty. Okazuje się, że to doskonały sposób na zwiększenie swojej sprzedaży. Wszystko za sprawą reklamy, która zaczyna być coraz bardziej ukierunkowana na konkretnego odbiorcę. Co to oznacza? Ni mniej ni więcej to, że wchodząc np. na Facebooka otrzymujemy utajoną reklamę produktu, który akurat poszukujemy. Skąd robot wie, że od pewnego czasu interesujemy się danym produktem? Czy czujemy się w ten sposób śledzeni, inwigilowani? Coś w tym jest, ponieważ wielkie korporacje, jak Google itp. współpracują ze sobą wymieniając ślady naszych poszukiwań w Internecie. To jest właśnie era swoistej inwigilacji, na którą przestajemy mieć jakikolwiek wpływ. Marketing mocno wykorzystuje tę słabość użytkowników Internetu, a firmy coraz szerzej rozwijają swoją sprzedaż.

Internauci, sieci społecznościowe i sprzedaż

Dodatkowo ponad jedna trzecia internautów przyznaje się do tego, że przegląda produkty, jakie ich interesują także w portalach społecznościowych, subskrybuje marki, a nawet za ich pośrednictwem dokonują zakupów. Okazuje się więc, że portale społecznościowe mają dziś potencjał, jako platforma sprzedażowa lub choćby marketingowy pośrednik. W XXI wieku wszystko służy do pomnażania pieniędzy, nawet jeśli początkowo było wzniosłą i szlachetną ideą. Internauci, którzy decydują się kupić coś za pośrednictwem portali społecznościowych to zaledwie 10%. Większość wykorzystuje te platformy wyłącznie do planowania własnych zakupów. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach się to zmieni, ponieważ media społecznościowe stają się bardzo dominującym narzędziem i realną siłą Internetu. Wciąż jeszcze tkwi w nich wielki potencjał.

21
Lut

Artykuł sponsorowany

Czym jest artykuł sponsorowany?

Doskonałym sposobem na przemycenie reklamy firmy, usług czy produktów jest artykuł sponsorowany. Coraz rzadziej świadomie godzimy się na przyjmowanie reklam, szczególnie w formie banerów, plakatów czy innych treści. Jak więc w obecnych czasach dokonać pseudo reklamy ukierunkowanej na konkretnego odbiorcę, aby ten się tego wcale nie domyślił? Odpowiedzią jest artykuł sponsorowany.

Ciekawa forma i treść

Jeśli zamierzasz stworzyć nudny i ciągnący się jak flaki z olejem artykuł, to raczej podaruj go sobie, ponieważ tekst sponsorowany musi przede wszystkim przyciągać uwagę czytelników. Należy więc tak ugryźć temat, aby już od pierwszych dwóch wersów zajawki nie pozwolił się już uwolnić odbiorcy od tekstu. Szokować, intrygować lub rozśmieszać – oto najważniejsze cechy dobrego artykułu. Oczywiście musimy się zdecydować na jedną z tych koncepcji, a potem śmiało działać według ustalonego przez nas schematu.

Merytoryczny i sensowny

Artykuł sponsorowany musi się wykazywać merytoryczną treścią, która ściśle nawiązuje do tematu. Nie można sobie pozwolić na tzw. lanie wody, ponieważ czytelnik od razu to wyczuje i natychmiast znudzi się treścią nie widząc w niej nic interesującego. Tekst ma więc być mocno związany z produktem, firmą czy marką. Czasem to bywa bardzo trudne, jednak należy się starać. Osoba pisząca tekst powinna doskonale znać dany produkt, który będzie opisywać.

Język korzyści

Tekst musi być pisany językiem korzyści i ma mieć wydźwięk pozytywny. Oczywiście można pisać o prawdziwe obiektywnej dotyczącej danego produktu czy usługi, ale cały tekst musi budzić pozytywne konotacje. Przecież głównym jego celem jest sprawienie, aby rzecz się sprzedała i mogła cieszyć się pozytywną opinią wśród potencjalnych klientów.

Poprawność i stylistyka

Każdy tekst, a już najbardziej artykuł sponsorowany musi mieć poprawną formę, zgodną z wszystkimi zasadami stylistyki, interpunkcji i gramatyki języka polskiego. Nie można sobie w żadnym wypadku pozwolić na jakieś błędy, ponieważ to wyklucza go z obiegu. Warto mieć to na uwadze.

21
Gru

Świąteczna e-kartka

Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku od całego Zespołu deili.pl

Specjalnie dla Was przygotowaliśmy e-kartkę, którą możecie zobaczyć pod linkiem http://bit.ly/ekartka

Dziękujemy, że jesteście z nami!

27
Paź

Jak pozyskiwać fanów w mediach społecznościowych?

Dzisiejszy marketing w dużej mierze opiera się o media społecznościowe. Trudno wyobrazić sobie firmę, która nie ma obecnie strony fan page na facebooku. Jej założenie jest proste i nie wymaga wielu umiejętności. Zdecydowanie gorzej zainteresować naszą propozycją innych użytkowników. Jak na platformie liczącej ponad miliard użytkowników pozyskać choćby grupę fanów?

Kupowanie fanów

Istnieje kilka lepszych i gorszych sposobów pozyskiwania fanów czy popularnych likeów. Jednym z nich jest kupowanie fanów. To rozwiązanie oczywiście zdecydowanie odradzamy, ponieważ takie działanie jest wyłącznie sztucznym budowaniem profilu społecznościowego, który niestety nie przełoży się na sprzedaż. Z pewnością jednak liczby robią wrażenie i mogą przyciągać innych użytkowników, jednak wciąż trudno ocenic, którzy fani przełożą się na realny sukces.

Płatne reklamy

Innym pomysłem jest inwestycja w płatne reklamy. To nieco kosztowne, aczkolwiek czasem się opłaca. To działanie trochę na skróty. Dużym plusem jest konkretny wybór targetu grupy, do jakiej chcemy trafić. Nie zawsze jednak reklama jest tak skuteczna, jak przekonują analizy i statystki, więc to jest dobry rodzaj aktywności, lecz powinno się z niego korzystać w sposób wyważony.

Działanie offline

Bardzo efektywne jest działanie tzw. offline. Jeśli prowadzimy sklep stacjonarny, to spróbujmy skłonić naszych klientów do zapoznania się z ofertą zawartą na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych. Warto zachęcić stacjonarnych odbiorców, aby dołączyli do grupy fanów na facebooku obiecując ciekawe nagrody, promocje i zniżki.

Aktywność na innych profilach

Bezwzględnie należy także być aktywnym na innych stronach społecznościowych, które są zbliżone do reprezentowanej przez nas branży. Komentowanie i duża aktywność, może być nagrodzona przez naszych nowych przyjaciół z innych fan pageów. Media społecznościowe mają tę ważną zależność, że wiążą się bezpośrednio z dużą aktywnością. Jeśli wolimy stagnację i przybieramy pozycję milczenia oraz wyczekiwania na fanów, to ci mogą do nas nigdy nie nadejść.

29
Wrz

Komu potrzebna jest promocja w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe stały się popularne niemal z dnia na dzień. Firma, która nie promuje się dziś w mediach społecznościowych, z pewnością dociera do zdecydowanie mniejszej liczby odbiorców. Niestety, portale społecznościowe odgrywają dziś tak dużą rolę w promocji, że nie sposób nie zaangażować tego kanału we własnej działalności biznesowej. Jeśli komuś wydaje się, że to narzędzie jest zbędne i przetrwa bez promocji w mediach, bardzo się myśli.

Wydaje się, że ich rola będzie ciągle rosła, ponieważ przed kanałami społecznościowymi jeszcze wielki rozwój. Zaledwie do niedawna najbardziej popularną formą były reklamy Google Adwords, pozycjonowanie itp. Dziś to ilość popularnie zwanych „lajków” jet synonimem sukcesu marketingowego. Niestety, takie mamy czasy i trzeba się temu podporządkować.

Komu więc dziś potrzeba mediów społecznościowych? Wszystkim bez względu na branże, zakres działania czy stawiane priorytety. Jeśli trudno ocenić co tak naprawdę powinno się zrobić, aby zaistnieć na szerszą skalę, warto skorzystać z pomocy deili.pl oferującej kreatywny biznes i skuteczne wdrożenia. To sprawdzona firma od początku śledząca wszystkie działania na platformie mediów społecznościowych. Trzeba mieć bowiem nie lada doświadczenie, aby efektywnie poruszać się po tej płaszczyźnie. Świadomości, jak zachęcić ludzi do działania oraz jak pozyskać ich zainteresowanie, nie zdobywa się z dnia na dzień. To efekt skrupulatnej obserwacji, wdrażania nowych rozwiązań i testowania innowacyjnych pomysłów.

Każda firma musi mieć swój widoczny udział w mediach społecznościowych, czasem wystarczy zaledwie obecność na którejś z platform, innym razem aktywność, jaką rozbudza się w mozolny i angażujący sposób. Na takie zabiegi potrzeba więc sporo czasu, wiedzy oraz zaangażowania. Czy jako amator mógłbyś w stanie temu podołać? Być może, lecz my polecamy profesjonalistów. Deili.pl potrafi skutecznie działać na płaszczyźnie internetu.

14
Wrz

Social Media – na czym polega fenomen mediów społecznościowych?

Powszechne i bardzo znane hasło „nie ma cię w mediach społecznościowych to nie istniejesz” coraz bardziej zyskuje dziś na znaczeniu. Portale społecznościowe to wielki potencjał marketingowy, reklamowy i ogromna skarbnica klientów najróżniejszych branż. Teraz to także doskonały katalog firm oferujących swoje usługi czy produkty.

Fenomen tego rodzaju reklamy polega na bliskim kontakcie zarówno klientów, jak i sprzedawców. Kreowanie ciepłego wizerunku firmy, wychodzenie z produktem naprzeciw odbiorcom i możliwość łatwego oraz szybkiego kontaktu ze sprzedawcą, to główne zalety mediów społecznościowych. Okazuje się, że wszystko odbywa się na jednej platformie, gdzie każdy odgrywa przypisaną mu rolę sprzedawcy bądź klienta. Ta bliskość stwarza wręcz familijną atmosferę. Obsługa mediów społecznościowych staje się więc jednym z głównych priorytetów firm z każdej branży. Już sama ich obecność jest formą reklamy w myśl wspomnianego hasła: „nie ma cię – nie istniejesz”.

02
Kwi

Wesołych Świąt

Z okazji Świąt Wielkanocnych życzymy
naszym Klientom i Partnerom Biznesowym,
aby ten wyjątkowy czas był pełen
wiary, nadziei i miłości,
a spotkania w gronie najbliższych
upływały w miłym, wiosennym nastroju.