Blog

29
Wrz

Komu potrzebna jest promocja w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe stały się popularne niemal z dnia na dzień. Firma, która nie promuje się dziś w mediach społecznościowych, z pewnością dociera do zdecydowanie mniejszej liczby odbiorców. Niestety, portale społecznościowe odgrywają dziś tak dużą rolę w promocji, że nie sposób nie zaangażować tego kanału we własnej działalności biznesowej. Jeśli komuś wydaje się, że to narzędzie jest zbędne i przetrwa bez promocji w mediach, bardzo się myśli.

Wydaje się, że ich rola będzie ciągle rosła, ponieważ przed kanałami społecznościowymi jeszcze wielki rozwój. Zaledwie do niedawna najbardziej popularną formą były reklamy Google Adwords, pozycjonowanie itp. Dziś to ilość popularnie zwanych „lajków” jet synonimem sukcesu marketingowego. Niestety, takie mamy czasy i trzeba się temu podporządkować.

Komu więc dziś potrzeba mediów społecznościowych? Wszystkim bez względu na branże, zakres działania czy stawiane priorytety. Jeśli trudno ocenić co tak naprawdę powinno się zrobić, aby zaistnieć na szerszą skalę, warto skorzystać z pomocy deili.pl oferującej kreatywny biznes i skuteczne wdrożenia. To sprawdzona firma od początku śledząca wszystkie działania na platformie mediów społecznościowych. Trzeba mieć bowiem nie lada doświadczenie, aby efektywnie poruszać się po tej płaszczyźnie. Świadomości, jak zachęcić ludzi do działania oraz jak pozyskać ich zainteresowanie, nie zdobywa się z dnia na dzień. To efekt skrupulatnej obserwacji, wdrażania nowych rozwiązań i testowania innowacyjnych pomysłów.

Każda firma musi mieć swój widoczny udział w mediach społecznościowych, czasem wystarczy zaledwie obecność na którejś z platform, innym razem aktywność, jaką rozbudza się w mozolny i angażujący sposób. Na takie zabiegi potrzeba więc sporo czasu, wiedzy oraz zaangażowania. Czy jako amator mógłbyś w stanie temu podołać? Być może, lecz my polecamy profesjonalistów. Deili.pl potrafi skutecznie działać na płaszczyźnie internetu.

14
Wrz

Social Media – na czym polega fenomen mediów społecznościowych?

Powszechne i bardzo znane hasło „nie ma cię w mediach społecznościowych to nie istniejesz” coraz bardziej zyskuje dziś na znaczeniu. Portale społecznościowe to wielki potencjał marketingowy, reklamowy i ogromna skarbnica klientów najróżniejszych branż. Teraz to także doskonały katalog firm oferujących swoje usługi czy produkty.

Fenomen tego rodzaju reklamy polega na bliskim kontakcie zarówno klientów, jak i sprzedawców. Kreowanie ciepłego wizerunku firmy, wychodzenie z produktem naprzeciw odbiorcom i możliwość łatwego oraz szybkiego kontaktu ze sprzedawcą, to główne zalety mediów społecznościowych. Okazuje się, że wszystko odbywa się na jednej platformie, gdzie każdy odgrywa przypisaną mu rolę sprzedawcy bądź klienta. Ta bliskość stwarza wręcz familijną atmosferę. Obsługa mediów społecznościowych staje się więc jednym z głównych priorytetów firm z każdej branży. Już sama ich obecność jest formą reklamy w myśl wspomnianego hasła: „nie ma cię – nie istniejesz”.

02
Kwi

Wesołych Świąt

Z okazji Świąt Wielkanocnych życzymy
naszym Klientom i Partnerom Biznesowym,
aby ten wyjątkowy czas był pełen
wiary, nadziei i miłości,
a spotkania w gronie najbliższych
upływały w miłym, wiosennym nastroju.

11
Sty

Gramy dla WOŚP w 2015

Już od 3 lat wspieramy fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
W tym dniu 60% zarobków zostanie przeznaczone na pomoc WOŚP.
Nasze Marki biorą udział w licytacjach zorganizowanych przez serwis Allegro.pl.
Mamy nadzieje, że w ten sposób będziemy mogli dołożyć swoją cegiełkę.

My pomagamy! A ty?

22
Gru

Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku

Niech zbliżające się Święta
Bożego Narodzenia będą pełne
radości i skłaniają Państwa
do refleksji i zadumy
nad planami na Nowy Rok.
Życzymy wszystkim zadowolenia
i satysfakcji z podejmowanych
wyzwań.

11
Gru

Kolejne ograniczenia dotyczące darmowej reklamy na Facebooku

Biorąc pod uwagę oficjalne informacje przekazane przez Facebooka otrzymujemy wieści, że ograniczy on od stycznia zasięg bezpłatnych postów, które w sposób nachalny namawiają do zakupu czegoś lub udziału w promocji. To już kolejne ograniczenia, które w sposób jawny podważają zasadniczy sens używania Facebooka w celu bezpłatnej promocji czy sprzedaży.

W zamieszczonej niedawno oficjalnej informacji Facebooka możemy przeczytać między innymi, że News Feed (kanał aktualności) jest kwestią najistotniejszą dla jego użytkowników, z uwagi na to, iż spora część użytkowników właśnie po to odwiedza ten portal na co dzień. Już od kilku dobrych lat w sposób wyraźny wzrosła konkurencyjność postów na tablicy i w związku z tym nie jest już tak łatwo trafić bezpłatnie z naszym postem na tablice setek czy tysięcy użytkowników portalu.

Od stycznia 2015 roku Facebook ma zamiar wprowadzić kolejne ograniczenia. Jest to wynikiem rezultatów przeprowadzonego sondażu, z których jasno wynika, że użytkownikom przeszkadzają posty, które w sposób jawny namawiają do zakupienia czegoś lub najprościej mówiąc stanowią ofertę handlową. Tak więc Facebook ograniczy zasięg takich postów jeszcze bardziej. Osoby, które promują marki na Facebooku bezpłatnie mogą zacząć się martwić, bo jeżeli Facebook spełni swoje zapowiedzi, to jednym rozwiązaniem będą płatne reklamy, których oczywiście zasięg nie zostanie ograniczony.

Jak pisze portal Adweek nowe zmiany na Facebooku mogą nawet całkowicie zniechęcić marketingowców. Chociaż w wystosowanym komunikacie zapewniano, że strony na Facebooku wciąż są ważne i liczą się jako wizytówki firm a Facebook notuje ogromną liczbę odwiedzin różnych stron, to jednak trudno nie ulec wrażeniu, że pewne branże mogą mieć w chwili obecnej maksymalnie utrudnione zadanie promowania się na Facebooku.

Niektóre firmy są nawet skłonne stawiać bardziej na e-mail marketing niż na wspominany największy portal społecznościowy. Mając możliwość dodania subskrypcji mailowej lub użytkownika na Facebooku, o wiele bardziej postarają się o tego pierwszego. Dodajmy przy tym, że The New York Times oszacował, że tylko 2-8% fanów widzi posty marek opublikowane bezpłatnie.

09
Gru

Darmowy podręcznik “21 obowiązków e-sprzedawcy”

Wszystkim naszym Kontrahentom i nie tylko przesyłamy poradnik Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Commerce Polska) dotyczący najnowszych zmian w prawie konsumenckim. Zapraszamy do wnikliwego zapoznania się z publikacją.

Przejdź do artykułu – kliknij

11
Lip

Wakacje 2014 ;)

Z uwagi na okres wakacyjny, który dla wielu jest czasem błogiego relaksu i możliwości ucieczki od codziennego zgiełku, chcielibyśmy życzyć wszystkim niezapomnianych wrażeń, pięknej pogody oraz bezpiecznych powrotów, a w szczególności maksymalnie naładowanych „baterii”, tak aby wasze plany i obowiązki nie spędzały wam snu z powiek.

05
Lip

Facebook eksperymentował na użytkownikach, teraz przeprasza

Artykuł który zaciekawił nas w sobotni wieczór 🙂

Internauci krytykują portal Facebook za kontrowersyjny eksperyment psychologiczny. Podczas testu badanych było kilkaset tysięcy uczestników – bez ich wiedzy i zgody.

Dwa lata temu Facebook przez tydzień filtrował to, co pojawiało się w aktualnościach użytkowników portalu. Dotyczyło to 689 tysięcy osób, które nie wiedziały, że aktualności pojawiające się na ekranie są filtrowane. Chodziło o to, by sprawdzić na przykład, czy otrzymywana większa liczba informacji smutnych skłoni użytkowników do pisania także smutnych postów. Zdaniem niektórych internautów to, że Facebook nie poinformował badanych o eksperymencie, jest nieetyczne. Szefowie portalu przeprosili za to zdarzenie.

W eksperymencie brały udział dwa amerykańskie uniwersytety: Cornella i Kalifornijski.

Wyniki badań opublikował tygodnik Amerykańskiej Akademii Nauk (PNAS).

16
Maj

ODPOWIEDNIA STRATEGIA MARKETINGOWA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Jednym z błędów, który jest najczęściej popełniany w kwestii działań w mediach społecznościowych jest brak ustalenia wcześniejszego planu. W niektórych branżach żywiołowe posty i działania prowadzone bez przemyślenia mogą przynosić efekt, jednakże ustalenie odpowiedniej strategii jest rozwiązaniem zdecydowanie lepszym.

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań marketingowych w mediach społecznościowych, warto jest spędzić trochę czasu nad przeprowadzeniem odpowiedniej analizy. Media społecznościowe to nie tylko uwielbiany przez wszystkich Facebook. Nie jest z góry narzucone, że jest to jedyne miejsce, w którym powinniśmy prowadzić takowe działania. Fakt, iż konkurencja ma swoje miejsce na Facebooku, wcale nie musi przekładać się na waszą obecność na tym portalu, choć faktycznie warto śledzić ruchy konkurencji.

Przed wyborem kanału komunikacji na płaszczyźnie mediów społecznościowych warto przeanalizować, w jakim miejscu Twoi Klienci spędzają najwięcej czasu. Możliwości dotarcia do Klientów jest znacznie więcej. Można zrobić to również za pomocą takich serwisów jak YouTube, tworząc spot reklamowy czy stworzyć odpowiednią prezentację i dzielić się z nią na różnych portalach.

Aby sukcesywnie szukać Klientów w Internecie warto również postawić się w ich sytuacji. Wskazane jest, aby wyobrazić sobie, że sam poszukujesz tego, co oferuje Twoja firma i pod ręką masz właśnie Internet. Należy zadać sobie kilka istotnych pytań i odpowiedzieć na nie, a następnie kierować się w odpowiedni sposób. Dobrym rozwiązaniem jest również zasięgnięcie rady aktualnych Klientów lub znajomych. Im więcej rozwiązań tym większa szansa, że dotrzemy do odpowiedniej grupy docelowej.

Każdy kanał rządzi się swoimi prawami. Za nim przystąpimy do działań marketingowych warto zastanowić się gdzie mogą przebywać ludzie, do których chcemy dotrzeć i dopiero wtedy sięgać po odpowiednie środki służące stosownej reklamie.

W momencie, gdy wybraliśmy już media społecznościowe, które najbardziej odpowiadają naszym kryteriom musimy pomyśleć, w jaki sposób wykorzystamy ich potencjał. Należy zastanowić się, jakie treści będziemy tam umieszczać, z jaką częstotliwością i przede wszystkim, kto będzie za to odpowiedzialny.

Początki są trudne. Na początku działań w Social Media łatwo się zagubić. Dlatego też warto śledzić profile potentatów, nie tylko, jeżeli chodzi o rynek międzynarodowy, ale również rodzimy. Dostajemy wtedy obraz doświadczenia firm, które doskonale czują się w mediach społecznościowych. Jest wiele możliwości zaistnienia w mediach społecznościowych. Takowe działania możemy prowadzić samodzielnie lub skorzystać z pomocy doświadczonych agencji, dla których jest to chleb powszedni.

Dobranie odpowiedniej strategii marketingowej w mediach społecznościowych to świetny sposób na dotarcie do różnorodnych grup docelowych. Jeżeli już uda się wszystko wdrożyć trzeba pamiętać, że bardzo ważną kwestią jest monitoring opinii i wpisów. Jeżeli już zaczynamy przygodę z Social Media i chcemy uzyskać z tego odpowiedni profit musimy być przy tym niezwykle konsekwentni.