25
lis

Dlaczego warto robić webinary na social mediach?

Wideo w postaci webinaru zyskuje coraz większe grono sympatyków i zwolenników. Już, chociażby z tego powodu warto rozważyć tworzenie takich filmów na social mediach. Powodów jest jednak znacznie więcej. Być może niektóre z nich przekonają, by od czasu do czasu wzbogacać swój profil na mediach społecznościowych właśnie o takie treści.

Webinar jest jak spotkanie po godzinach

Lockdowny i praca zdalna sprawiły, że wiele osób musiało ograniczyć swoje kontakty z bliski, czy z partnerami biznesowymi do porozumiewania się za pomocą Internetu lub telefonu. Webinar to taki film, który pozwala na chwilę zapomnieć o tym, jak bardzo wszyscy są od siebie oddaleni i jak trzeba lub nie ma czasu, by być ze sobą bliżej. Poprzez takie wideo można zdecydowanie skrócić dystans. Docenią to szczególnie te osoby, które chciałyby na social mediach jak najszybciej nawiązać relacje z odbiorcami.

Większość tych, którzy mają swój profil na mediach społecznościowych, jest cały czas dostępna. Jednak dopiero po pracy tak naprawdę można naprawdę zagłębić się w treści, z którymi ktoś chciałby się zapoznać. Dlatego też webinar może być ciekawym sposobem na spędzenie wieczoru. Tym bardziej że z takiego filmiku można dowiedzieć się czegoś konkretnego w danym temacie. Zainteresowany może też zapytać o niejasną dla siebie kwestię i otrzymać odpowiedź w „czasie antenowym” tego wideo.

Webinar to doskonały pretekst, by przypomnieć o sobie w mailu

Dzisiaj korzysta się z różnych form kontaktów, które nie sprowadzają się tylko do strony internetowej, tylko do social mediów, czy tylko do bloga. Z tego też powodu opłaca się łączyć kilka kanałów, by przekazać istotne treści. Tworząc webinar, z myślą, że zamieści się go na social mediach, można bez wahania napisać e-maila w tej sprawie. Nikt nie weźmie tego za nachalność, wręcz przeciwnie – istnieje większa szansa, że na pewno obejrzy taką relację wideo z zainteresowaniem.

Informując o webinarze za pośrednictwem poczty elektronicznej, można pokusić się o inne wiadomości w takiej treści. Oprócz podania daty i godziny, kiedy ma się odbyć takie spotkanie live na social mediach, można również wspomnieć o tym, dlaczego powstał. Warto też pokrótce przybliżyć swoją osobę, czy markę, a także podać różne adresy url, pod jakimi jest się dostępnym. Nie zaszkodzi też wspomnieć, że jeśli ktoś uzna ten webinar za interesujący, może podzielić się swoimi odczuciami nie tylko na social mediach, ale również odpowiadając na wysłaną wiadomość przez pocztę e-mail.

Jednym słowem za pomocą webinaru udaje się zacieśnić więź z odbiorcą, jeśli tylko zsynchronizuje się relację wideo z informacją wysyłaną na pocztę elektroniczną.

Webinar na social mediach – kreowanie wizerunku eksperta w swojej branży

Webinar pozwala przybliżyć odbiorcą konkretny temat. Zatem każdy, kto próbuje swoich sił w realizacji takich filmów, może przedstawić się jako ekspert w danej dziedzinie. Łatwo można to zaobserwować, kiedy ogląda się webinary, które są już dostępne w sieci. Znaleźć można takie relacje wideo osób, które są fachowcami w określonej branży, na przykład aranżacji wnętrz, budownictwa, hydrauliki, czy marketingu.

Nie każdy musi od razu wiedzieć wszystko o wszystkim w danym temacie, ale może specjalizować się w wąskim zakresie i na tym polu być niekwestionowanym autorytetem. Warto ten aspekt wykorzystać i stworzyć webinar, za pomocą którego użytkownicy na social mediach będą udostępniać film, dzielić się treścią, która z niego pochodzi, czy polecać swoim znajomym fachowca – twórcę tego wideo.

Nic tak nie angażuje do działania na social mediach, jak webinar

Jeśli ktoś nie może co chwilę zaglądać na swoje profile na social mediach, warto sprawić, by to odbiorcy się dostosowali, a nie na odwrót. Zapowiadając webinar, uda się to osiągnąć w stu procentach i, co najważniejsze, nikt nie pomyśli, że jest w tym coś złego.

Webinar przyciąga uwagę i wzbudza wiele pozytywnych emocji

Dzięki takim relacjom live można zdecydowanie bardziej przykuć uwagę, a także liczyć na to, że większość poświęci swój czas na spędzenie go właśnie podczas takiej transmisji. Pozwala to dość ekonomicznie zarządzać swoim budżetem, czy minutami, jakie można przeznaczyć na budowanie relacji, wizerunku i promocję w jednym. Daje to zadowalające efekty, o ile profesjonalnie realizuje się webinar i próbuje się odpowiedzieć na wszystkie pytania, które pojawiają się na koniec takiej relacji wideo.

Webinar wciąż jest swego rodzaju „rarytasem” na social mediach, dlatego można spodziewać się, że krótka wzmianka o planowanej transmisji w zupełności wystarczy. Osoby, które polubiły profil i śledzą konto, są nieraz swego rodzaju marketingowcami, którzy przekazują informację dalej o terminie, w którym webinar ma mieć miejsce. Krótki wpis na social mediach może więc zadziałać jak viral – ludzie gromadzący się na portalu społecznościowym szybko przekażą sobie „dobrą nowinę”.

Dlaczego by nie spotkać się ze znajomymi podczas webinaru?

Gdy bardziej odpowiada praca zdalna i kontakt przez Internet, spotkanie podczas webinaru może stać się nową formą spędzania czasu poza pracą. Zamiast do kina, teatru, czy do restauracji warto nieraz spotkać się w miejscu wirtualnym, by poszerzać swoje zainteresowania. Webinar to wszystko zapewnia, tym bardziej że często trzeba się na niego zapisać wcześniej, by uzyskać „wejściówkę”. Zupełnie tak, jakby ktoś wybierał się na wydarzenie kulturalno-rozrywkowe.