19
Sty

Filmy na social media, które generują ruch

Użytkownicy portali społecznościowych są głodni wszelkich nowinek z zakresu swoich zainteresowań. Coraz więcej spośród nich regularnie czyta posty, które publikują cenione przez nich marki. Jednak to filmy zaczynają coraz lepiej „radzić sobie” od tradycyjnych postów na social mediach. Generują duży ruch, aktywują do pozostawiania komentarzy i sprawiają, że marka, która je publikuje, jest postrzegana za bardziej interesującą. Jakie więc treści video są gwarantem zwiększenia odsłon na portalach społecznościowych?

Poradniki w formie filmu siłą napędową na social mediach

Poradniki cieszą się dużym zainteresowaniem od wielu lat. Obecnie każdy stara się poszerzać zakres swoich umiejętności w tak szerokim spektrum, w jakim jest to tylko możliwe. Poradnik w formie filmu idealnie się do tego nadaje – nie trzeba „siedzieć nad tekstem”, a cenne informacje są podane w przystępny sposób, w ciekawej oprawie. Pomimo tego, że publikuje się je w social mediach już po zamieszczeniu ich gdzie indziej w sieci, są siłą napędową na portalach społecznościowych. Użytkownicy nie przepuszczą bowiem okazji, by sprawdzić, co nowego mogą wynieść z poradnika na temat, który ich interesuje. Treści te są często udostępniane dalej, co sprawia, że poradnik video działa jak wiral.

Video relacjonowane na żywo zwiększa ruch na stronie

Wszelkiego rodzaju livesreamingi to świetny sposób na podniesienie słupków wejść na stronę, którą prowadzi się w social mediach. Relacje na żywo to szansa zobaczenia czegoś nowego „z pierwszej ręki”. Można poczuć, że jest się „we właściwym miejscu i we właściwym czasie”. Jako że nie wszyscy zainteresowani konkretną tematyką mogą spontanicznie wziąć udział w takiej relacji, warto poprzedzić ją chociaż jednym postem, który zaanonsuje to wydarzenie. Jeśli bezpośredni przekaz będzie naprawdę ciekawy, liczba wejść na stronie będzie rosnąć z każdą sekundą. Możne je wykorzystać np. do zaprezentowania swojej „świeżynki”, czy jako Live Chat ze swoją grupą Odbiorców.

Filmiki przedstawiające tworzenie projektu „od kuchni” wzbudzają zainteresowanie

Wszelkiego rodzaju video przedstawiające pracę „od kuchni” są ciekawym dodatkiem dla tych, którzy kupili dany produkt lub mają taki zamiar. Widząc dokładnie, jak krok po kroku powstaje model to niezwykłe doświadczenie. Jednocześnie zachęca do pozostawiania komentarzy, w których Internauci mogą podzielić się swoimi spostrzeżeniami, czy faktycznie spełnia ich oczekiwania. Dzięki tym filmom łatwiej przybliżyć działalność firmy, ukazując jej „ludzką twarz”, co nieustannie wzbudza zainteresowanie.

Wartościowe newsy video przyciągają uwagę na portalach społecznościowych

Informacje, które mogą poszerzyć świadomość w istotnej dziedzinie dla użytkowników portali społecznościowych? Cieszą się popularnością, zwłaszcza jeśli poruszają daną kwestię nieszablonowo, są wnikliwą analizą, a przy tym przedstawione w intrygujący sposób. Im taki film jest bardziej wartościowy, tym więcej userów Instagrama, czy Facebooka szepnie na ich temat swoim znajomym.

Przedstawione rodzaje filmów najczęściej przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie. Niektóre wymagają dłuższego przygotowania, inne spontaniczności, jednak najważniejsza jest autentyczność, treściwość i łatwa przyswajalność ciekawych plików video.