22
Paź

Kiedy wstawić wpis na Facebooku, Instagramie?

Treść publikowanych wpisów to oczywiście jeden z istotniejszych elementów sukcesu, ale co jeszcze jest ważne, aby przyciągnąć uwagę odbiorców? Otóż liczy się także pora wstawienia wpisu, a więc moment, kiedy największa ilość odbiorców zaczyna grasować w internecie. Wirtualny świat jest oczywiście dostępny dla nas całą dobę, ale można przypuszczać, że w pewnych godzinach serwowanie staje się bardziej intensywne. Są to tzw. godziny szczytu, kiedy niemal palą się złącza!

Kiedy Ty przeglądasz swój profil?

Wielu ludzi loguje się na swoim facebookowym profilu tuż po otwarciu oczu. Zgodnie ze statystkami, lubimy przeglądać nowości na naszych profilach społecznościowych będąc jeszcze w łóżku lub podczas porannej kawy. W nocy mogło się wiele wydarzyć, więc nad ranem w wirtualnym świecie aż roi się od wszelkich newsów i gorących, jeszcze ciepłych fotek znajomych. Tę wiedzę mogą wykorzystać osoby zawodowo zajmujące się obsługą kont firmowych w serwisach społecznościowych. Dobrze jest zatem przygotować jakiś post i zaplanować jego wstawanie w godzinach porannych, najlepiej między 7 a 9. Inne popularne godziny to 19-21, kiedy to większość ludzi uporała się już z wszystkimi obowiązkami dnia codziennego i bez wyrzutów oraz dla relaksu może odwiedzić profile społecznościowe. Późniejsze pory są już przeznaczone dla „nocnych Marków”, dlatego nie można na nie stawiać. Co ważne, nad ranem użytkownicy chętnie zapoznają się z contentem graficznym. Jest on dla nich mniej wymagający w odbiorze, kiedy umysł jeszcze do końca się nie przebudził. Uwaga więc dla speców od mediów – mniej tekstu, więcej atrakcyjnej grafiki na rano!

A jak jest w dni wolne i święta?

Każdy z nas lubi sobie troszkę pospać, jeśli jest to dzień wolny od pracy oraz innych obowiązków. Nie ma się więc co dziwić, że czas, w którym zapoznajemy się nowymi postami w mediach społecznościowych ulega zmianie. W soboty i niedziele największy ruch na Facebooku przypada na godziny 12-13. Wówczas to możemy liczyć na najwięcej odwiedzin naszego profilu, a informacja zamieszczona w poście trafi do szerszego grona odbiorców.

A jak jest na Instagramie?

Tutaj mamy nieco inną sytuację. Według doniesień, na Instagramie najlepsze dni do zamieszczania postów to poniedziałki, środy i czwartki. Trudno powiedzieć skąd taka zależność, więc może lepiej nie do końca wierzyć w statystki i zacząć samodzielnie eksperymentować badając, kiedy policzymy najwięcej odsłon. Podobno największą ilość odczytać zanotujemy w godzinach 11-13 i 19-21. Powszechni użytkownicy lubią zamieszczać swoje zdjęcia w godzinach szczytu, czyli 15-16, a więc trzeba mieć wówczas na uwadze spore utrudnienia związane z ładowaniem fotek. Filmy poleca się zaś ładować dopiero po 21, kiedy internet się nieco wycisza. Twitter to już całkowicie inna historia, więc może napiszę o tym w kolejnych artykułach. Tam, aby zyskać odbiorców warto postować dwa razy w ciągu dnia wykorzystując te same teksty.